فریبا محمدی

این سایت یک وبلاگ دانشجویی در حوزه ارتباطات و جهت درج مقالات تخصصی این رشته میباشد.

فریبا محمدی

این سایت یک وبلاگ دانشجویی در حوزه ارتباطات و جهت درج مقالات تخصصی این رشته میباشد.

ارتباطات ، رشته ای تحصیلی در حوزه روابط اجتماعی بوده که به سبب بسط و نفوذ آن در جنبه های متعدد زندگی امروزی از اهمیت خاصی برخوردار شده و امکان ادامه تحصیل در این رشته تا سطح دکتری فراهم میباشد. فارغ التحصیلان این رشته دارای تخصص و مهارت جهت اشتغال در سازمانهای مختلف از سطوح بین الملل تا شرکتها و نهادهای دولتی و خصوصی را دارند.

بایگانی
آخرین مطالب

تجزیه و تحلیل موسیقی

جمعه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۴، ۰۱:۰۶ ق.ظ


تجزیه و تحلیل موسیقی گروه رستاک:

گروه رستاک که یک گروه موسیقی بومی ایرانی میباشد، سعی نموده با برقراری ارتباط با اقوام و فرهنگ های مختلف ایران نسبت به شناساندن موسیقی بومی ایرانی اقدام نماید. آنها تلاش میکنند تا نغمه های اصیل و کهن ایرانی را به شیوه ای نو در حوزه موسیقی معاصر و جدید اجرا کنند.

این گروه موفق شده تا با اجرای نغمه های خاطره انگیز و شاد علاوه بر ایجاد حس نوستالوژی در میان بزرگترها (پدران و مادران) ، نسل جوان و نوجوان را نیز به موسیقی اصیل و کهن ایرانی علاقه مند سازد.

قطعه هایی که گروه رستاک اجرا میکند برای اغلب مخاطبین به ویژه مردم بومی آن  منطقه آشناست . به عبارتی این گروه قطعه را در فضای جدید بازخوانی میکند که این خود یکی از نقاط قوت گروه است که نغمه های کهن ، شاد و اصیل اقوام مختلف ایرانی را با بهره گیری از سبک و ساز جدید اجرا میکند.

این گروه در طول دوره فعالیت تا کنون موسیقی های محلی از اکثر قومیت های مختلف را اجرا کرده است .

کنسرت هایی که این گروه اجرا میکند عموما با استقبال شدید مردمی در رده های سنی مختلف روبرو است.

از دیگر نقاط قوت این گروه جهره شاد و خندان خوانندگان و نوازندگانش میباشد که به مخاطب ارتباط برقرار کرده و او را جذب برنامه خود میکند ونیز اجرا در سالن های مجلل و با شکوه بر جذابیت امر میافزاید.

اجرای ترانه های شاد و مفرحی مانند بارون بارونه ، رعنا و لیلا و.... برای اکثر مردم آشنا و خوشایند است به ویژه آنکه دیده میشود حتی در مناسبت ها و مجالس شاد نیز مورد توجه جوانان و نوجوانان قرار میگیرد. جوانانی که با موسیقی رپ که عموما بی محتوی و یا دارای محتوی مبتذل میباشد ، بیشتر احساس نزدیکی میکنند.

نکته مهم و حائز اهمیت دیگر آن است که افراد این گروه عموما دارای مدرک کارشناسی و حتی کارشناسی ارشد موسیقی از دانشکده هنر دانشگاه تهران هستند که علاوه بر اجراهای متعدد داخلی ، اجراهای موفق و پرشوری نیز در خارج کشور داشته اند.

امروزه که با بهرمندی از امکانات آسان ارتباطی ، نسل جوان ما مورد تهاجم موسیقی های مختلف غربی ، رپ و تکنو و.... قرار دارد، جای بسی خرسندی است که فعالیت چنین گروههایی در حوزه موسیقی اصیل هر چند با ایراد و اشکال در گویش و لهجه شان ، موجب بسط و گسترش فرهنگ اصیل ایرانی در این حوزه میگردند

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۲۹
فریبا محمدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی