فریبا محمدی

این سایت یک وبلاگ دانشجویی در حوزه ارتباطات و جهت درج مقالات تخصصی این رشته میباشد.

فریبا محمدی

این سایت یک وبلاگ دانشجویی در حوزه ارتباطات و جهت درج مقالات تخصصی این رشته میباشد.

ارتباطات ، رشته ای تحصیلی در حوزه روابط اجتماعی بوده که به سبب بسط و نفوذ آن در جنبه های متعدد زندگی امروزی از اهمیت خاصی برخوردار شده و امکان ادامه تحصیل در این رشته تا سطح دکتری فراهم میباشد. فارغ التحصیلان این رشته دارای تخصص و مهارت جهت اشتغال در سازمانهای مختلف از سطوح بین الملل تا شرکتها و نهادهای دولتی و خصوصی را دارند.

بایگانی
آخرین مطالب

تجزیه و تحلیل تبلیغات در تلویزیون

جمعه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۲۱ ب.ظ


یکی از ابزارهای مهم ارتباطی در کسب و کار ، تبلیغات است.موفقیت یا عدم موفقیت در بسیاری از سازمانها ،موسسات و شرکتهای تولیدی در گرو فعالیت تبلیغاتی آنهاست.به ط.ر کلی تبلیغ راه رساندن پیام به مخاطبان مورد نظر میباشد ، اما چگونه تبلیغ کردن برای رسیدن به هدف مورد نظر بسیار مهم میباشد.

این روزها در صدا و سیما شاهد و شنونده فعالیتهای تبلیغاتی بسیاری هستیم که در زمینه های مختلفی از جمله بانکی،محصولات خوراکی ، مواد شوینده و کالاهای مصرفی و......میباشند که عموما مقطعی و زودگذر بوده تا آینده نگر و بلند مدت و سرمایه ای.در اینجا سوال دیگری که مطرح میشود این است که این بنگاهها و سازمانهای ارائه دهنده تبلیغات برای تاثیرگذاری بر مخاطبان خود از چه شیوه ای استفاده کرده و آیا صداقت و مبانی اخلاقی و حقوق مشتریان را نیز در تبلیغات خود رعایت کرده و به آن متعهد اند؟

در اینجا تبلیغ شرکت سان استار را مثال میزنیم که این روزها کمتر کسی است که این تبلیغ را از تلویزیون ندیده و یا از رادیو نشنیده باشد. در این تبلیغ که به سبک و سیاق اکثر تبلیغات محصولات خوراکی از شعر و آهنگ نیز استفاده میشود ، سعی شده تا این محصول را متفاوت از دیگر آبمیوه ها و شربت های موجود در بازار و سایر رقبا معرفی کند و آن را یک معجزه سلامتی و انرژی و شادابی به مخاطبان نشان دهند و همین طور جوایز ارزنده ای از جمله دو دستگاه لکسوز برای خریداران در نظر گرفته شده است.حال این سوال مطرح میشود که با هزینه زیادی که صدا و سیما(حدودا ثانیه ای سه میلیون تومان)برای تبلیغات دریافت میکند ، آیا این محصول آنقدر فروش دارد که دو دستگاه لکسوز هم بتواند جایزه بدهد؟ آیا اگر محصولی دارای کیفیت لازم باشد احتیاج به دروغگویی  سوء استفاده از مخاطبان و اقشار کم درآمد را دارد که بخواهد با ایجاد وسوسه و انگیزه برنده شدن خودرو آنها را وادار به خرید محصول کند؟آیا این روش در طولانی مدت جواب میدهد؟

و اما ایراد دومی که به تبلیغ این محصول وارد است این است که همه میدانند در تولید این گونه محصولات به هیچ وجه از میوه های طبیعی استفاده نمیشود و حجم زیادی از آنها را قند و شکر و اسانس میوه تشکیل میدهد که این مواد اصولا برای سلامتی بسیار هم مضر هستند و مصرف آنها از سوی کارشناسان حوزه سلامت منع شده است.

حال چگونه است که در صدا سیما از یک طرف برنامه های پزشکی و سلامت با دعوت از پزشکان و کارشناسان تغذیه تدارک و پخش میشود تا مخاطبان و مردم را از تغذیه سالم و همین طور خطرات بیماریها یی که در اثر تغذیه ناسالم مانند چاقی و بیماری قند خون حاصل میشود ،مطلع سازند و از طرف دیگر تبلیغات وسیعی در خصوص آبمیوه ها و شربت های غیر طبیعی انجام میدهند بدون اینکه در مورد موارد منع مصرف آن توضیحی بدهند و این از اخلاق به دور است و مسلما به نتیجه نخواهد رسید و فکر نمیکنم که این گونه تبلیغات بتواند مردم را ترغیب به خرید این محصول در حد انتظار مدیران شرکت تولیدکننده ، بنماید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۲۹
فریبا محمدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی